The module aims to increase teaching knowledge and ability in the classroom with focus on the skill of writing. The teachers’ tasks will include personal reflection, focus on approaches to writing and lesson evaluation, with the objective that teachers will be more aware of the reasons why and how we teach writing. The lessons and... Read More
Grado scolastico: Primo biennio, Secondaria di II grado Tipologia: Percorso didattico Anno: 2015
The European Recommendation on key competences for lifelong learning (2006) emphasises the importance of the functional use of language as a tool to express needs, desires, behaviours and moods. Teachers are therefore called upon to present to their students the language in use, and give them activities and real linguistic tasks. The course is designed... Read More
Grado scolastico: Secondaria di I grado Tipologia: Percorso didattico Anno: 2012
La European Recommendation on key competences for lifelong learning (2006) sottolinea l’importanza di un uso funzionale della lingua come strumento per esprimere bisogni, desideri, comportamenti e stati d’animo. Gli insegnanti sono pertanto invitati a presentare ai propri studenti la lingua in uso e ad assegnare loro attività e compiti linguistici realistici. La risorsa si propone di fornire conoscenze e... Read More
Grado scolastico: Secondaria di I grado Tipologia: Percorso didattico Anno: 2012
La European Recommendation on key competences for lifelong learning (2006) sottolinea l’importanza di un uso funzionale della lingua come strumento per esprimere bisogni, desideri, comportamenti e stati d’animo. Gli insegnanti sono pertanto invitati a presentare ai propri studenti la lingua in uso e ad assegnare loro attività e compiti linguistici realistici. La risorsa è progettata per fornire le conoscenze... Read More
Grado scolastico: Secondaria di I grado Tipologia: Percorso didattico Anno: 2012